Aeldresagen
 
Nordals

Nyt fra din lokalafdeling

 

Kære medlem

 
 
Bestyrelsen har fordelt ansvarsområder og opgaver.
Arild fortsætter som IT-ansvarlig.
Morten er valgt som næstformand og er fortsat sekretær og webmaster.
Erik er 2. næstformand, kasserer og ansvarlig for reparationsværkstedet.
Merethe er frivilligkoordinator efter Kurt, og fortsat aktivitetsleder for caféen.
Susanne er ansvarlig for den socialhumanitære indsats, herunder demens.
Peter fortsætter sin indsats som aktivitetsleder for generationsmøder, herunder skolevenner.
Birgitte er aktivitetsleder for sundhed og motion, står for “Ren tur” og er - som alle andre - aktiv ved arrangementer.
Kurt Nissen har en masse administrative opgaver omkring booking og arrangementer.
Jeg selv (Jens E.) er fortsat formand og laver nyhedsbrevet og samarbejdet med de øvrige lokalafdelinger, kommunen og Ældre Sagen centralt.


Venlig hilsen
Ældre Sagen Nordals

Første udfordring

 
Vi blevet orienteret om, at køkkenet på Nordals Idrætscenter er uden køkkenpersonale, så vores mangeårige samarbejde, afbrydes.
Det er vi selvsagt kede af, og gør os nu overvejelser om nye løsninger.
Bestyrelsen anbefaler, at vi trækker så mange arrangementer hjem til Nordborghus som muligt, så vi udbyder flere mindre arrangementer, som vi selv står for - dog med mad udefra. I den forbindelse kan vi bruge frivillige til borddækning mm.

Udviklingsplan.

 
Den netop vedtagne udviklingsplan indeholder bl.a.disse punkter:
Sprudlende og livsglade arrangementer for medlemmer.
Bredt udbud af aktiviteter og arrangementer i lokalområdet.
Arrangementer målrettet ensomme. Flere ensomme til arrangementerne.
Tilbud til demensramte og pårørende.
Gode vilkår og oplevelser for vores frivillige.
Reparationscaféen - nu skal vi have ryddet hindringerne af vejen og komme i gang.

Sæson 2024/25

 
Arrangementgruppen ( Sus, Merethe, Morten og Jens Erik) er i arbejdstøjet og har lige nu ugentlige møder for at udvælge gode, glade og livgivende arrangementer for den kommende sæson.
Vi vil styrke små lokale arrangementer og holde fast i traditioner, hvor vi oplever stor tilslutning.

Kommende arrangementer

 
Foredraget med Christen Duus Andersen er fuldt booket.
Der er få ledige pladser til “DK spiser sammen” 28.4.
Måltidet serveres på Nordborghus, jf. tidligere oplysning om køkkenet på Idrætscentret.
Der er sket ændringer med MobilePay. Skal du have hjælp til at komme i gang med den nye App, er du velkommen i IT-caféen.

Siden sidst - og Rold Storkro

 
Vi har været ude og høre Torben Lindvang fortælle om den omvæltning bilmarkedet oplever i disse år, om brugtvognspriser og de strukturændringer, der foregår i Sønderborg.
El-biler var i fokus og blev drøftet livligt.
Spændende formiddag.
Rold:
Vi er 36 tilmeldte til turen, så der er stadig ledige pladser. Selv om fristen egentlig er overskredet, åbner vi for nye tilmeldinger, så vi kan få bussen fyldt. I må gerne “reklamere” for turen.

Se alle aktiviteter og arrangementer


Besøg vores hjemmeside